Содержимое
Скільки було магазинів у мереж, які працюють у форматі convenience store, напередодні війни, як вони працювали у перші дні повномасштабного вторгнення та що з ними відбувається зараз.
Важко переоцінити роль працюючих продуктових магазинів під час війни, особливо у перші дні полномасштабного російського вторгнення. Особливе значення у цій ситуації відіграє діяльність або бездіяльність мінімаркетів та магазинів формату «біля дому», адже вони забезпечують критично важливими позиціями товарів тих українців, яким складно дістатися до великого супермаркету чи, тим більше, гіпермаркету. RAU проаналізувала, як працювали мережі найменших FMCG-рітейлерів в найкритичніші для країни миті, які заяви робили та як відновлюють роботу на п’ятий місяць протистояння окупантові.
До війни мережа магазинів КОЛО була одним з найбільш динамічно зростаючих рітейлерів України і налічувала понад 270 торгівельних точок. Під час окупації Київської області компанія втратила 8 магазинів. На кінець березня КОЛО вдалося відновити роботу всього 74 опорних магазинів, і лише станом на середину липня їх кількість зросла до 191 мінімаркету.
Проте з перших днів вторгнення у київський регіон менеджмент компанії продовжував роботу. 3 березня рітейлер заявив, що спільної з Мінцифри долучився до розробки онлайн-карти продовольчих точок, які працюють в умовах воєнного стану. 7 березня КОЛО відновило постачання хліба та молочних продуктів в магазини, що на той момент працювали, а 22-го – мережа долучилася до послуги «Готівка на касі». Далі почався поступовий процес відновлення роботи тих магазинів “коло дому”, що вціліли. У липні BGV Group Management планує відновити роботу ще 35 магазинів.
Станом на квітень у луцької компанії VolWest Retail з 266-ти магазинів Наш Край і Spar вже працювало 243 точки у форматах «магазин біля дому» та «експрес», більшість з яких не припиняли свою діяльність. Повністю або частково зруйновані були щонайменше шість торговельних точок: у містах Ірпінь та Ворзель Київської області, а також Харкові. Попри збитки рітейлер не відмовився від подальшого розвитку навіть в таких умовах. У квітні відбулося відкриття нового маркету Spar у селі Великий Кучурів Чернівецької області, у червні – у місті Калуш Івано-Франківської області. Компанія активно співпрацює із мережами Spar по всій Європі, з якими перенаправляють гуманітарні вантажі українцям вже протягом п’яти місяців.
24 лютого луцька мережа маркетів Сім23 заявила, що працює над тим, щоб всі маркети мережі були відкриті. На той момент вона налічувала близько 130 торгівельних точок у форматі convenience store у західних областях України. Якщо в перший тиждень війни не працював кожен шостий магазин мережі, то на початок квітня вже функціонувало 95% маркетів. Згідно з річним планом експансії в період березень-квітень, мережа повинна була розширитися щонайменше на 10 нових об’єктів, проте з них вдалося відкрили лише два – у містах Івано-Франківськ та Нововолинськ. Пізніше компанія ТОВ “Клевер Сторс” запустили роботу ще шести нових міні-маркетів, таким чином, сьогодні мережа налічує 135 продуктових магазинів.
В день початку повномасштабного російського вторгнення в південноукраїнській мережі Копійка заявили, що всі універсами працюють у штатному режимі згідно із затвердженим графіком. Вже за два дні єдиний магазин Копійка в Херсоні було зачинено, а в роботі в інших регіонах відбувалися перебої. Також були тимчасові перебої з постачанням хлібу в універсами в містах Южноукраїнськ, Первомайськ та Миколаїв. 9 березня рітейлеру вдалося відчинити усі магазини, в тому числі в Херсоні, проте пізніше ситуація змінилася знову. З 98 маркетів мережі, які знаходяться в Одеській, Херсонській та Миколаївській областях, зараз працює 90. Лише зараз компанія готує перші два нових відкриття, ще один магазин – в планах на осінь.
Західноукраїнська мережа Рукавичка відновила роботу усіх 189 магазинів ще на початку травня, а свій розвиток – з 8 квітня. Новий торгівельний об’єкт у форматі «біля дому» відкрився у Львові за адресою вул. Кривчицька дорога, 1. Здебільшого магазини мережі працюють зараз за двома графіками: в обласних центрах з 8:00 до 21:00 години, а в районних центрах та інших населених пунктах – з 8:00 до 20:00. В середньому їх загальна площа складає від 200 до 1000 кв. м, в яких можна знайти до 9000 товарних позицій. Магазини знаходяться у Львівськ
ій, Івано-Франківській, Закарпатській, Волинській, Рівненській, Хмельницькій та Тернопільській областях. Станом на травень мережі Рукавичка вдалося вберегти усі торговельні об’єкти.
Станом на середину квітня мережа маркетів ЛотОК працювала щоденно, проте не повним складом – продовжували роботу 70 маркетів з 99. Вже у другій половині березня графік роботи продовольчих локацій стабілізувався, вони були відкриті принаймні 7 годин на день. Під час російської навали на київський регіон, рітейлер зіткнувся з руйнуваннями від рук окупантів – частина магазинів на території Гостомеля, Бучі та Ірпеня були розграбовані та виведені з ладу. Наразі більшість з магазинів, розташованих в Київській та Хмельницькій областях, відновили роботу повною мірою.
Майже цілий місяць мережа магазинів Делві не робила заяв стосовно своєї роботи – сайт не працював, а соцмережі зберігали режим тиші. Про якусь волонтерську діяльність, чи будь-яку підтримку покупців у стані війни рітейлер не оголошує й досі. Відомо, що перші магазини під вивіскою «Делві» з’явились у травні 2015 року в місті Дніпро, а з 2017-го компанія перевела свій офіс до Києва та відкрила розподільчий центр у Кривому Розі. У 2021 році мережа розширилася до 156 маркетів, які розташовані у таких містах, як Київ, Полтава, Запоріжжя, Кропивницький, Черкаси, Умань, Дніпро, Кривий Ріг, Павлоград, Кам’янське, Новомосковськ.
Мережа магазинів біля дому box експрес маркет продовжувала працювати попри ризики. На квітень в мережі функціонувало 40 маркетів. Кожного дня їх цифра змінювалася: в залежності від обставин магазини зачинялися або навпаки – відновлювати роботу. Крім того, не всі магазини мережі вціліли, зазнали значних пошкоджень маркети box у Гостомелі, Ірпені, Ворзелі. Станом на 30 червня в мережі box експрес кількість маркетів, які відновили свою роботу, досягла 61 торговельної точки.
На початок воєнних дій в країні працювало 137 магазинів черкаської мережі Файно Маркет. 24 лютого усі торговельні точки перейшли на графік роботи з 9.00 до 17.00. В компанії повідомили, що товарних запасів на складах достатньо і мережа продовжує їх відвантажувати в маркети. До 14 березня в 10 локаціях Кропивницького та у смт Нове працювали безоплатні водомати. Щонайменше 10 маркетів тимчасово були зачинені. Вже з 9 квітня рітейлер, який розвиває мережу формату «біля дому» у Кіровоградському та Черкаському регіонах, продовжив відкриття нових магазинів. Компанія відкрила два нових об’єкти у Кропивницькому та по одному в Черкасах та селі Сагунівка Черкаської області. Станом на 14 липня у мережі працює 135 магазинів.
З початку воєнного стану усі 67 магазинів мережі Домашній маркет продовжили працювати у Вінниці та Вінницькій області. На місці клубу боксу для дітей та співробітників компанії облаштували центр для тимчасово переміщених осіб з інших регіонів. Рітейлер призначив відповідальних осіб, які мають координувати та допомагати вимушеним переселенцям розв’язувати поточні проблеми. 12 березня Домашній маркет повідомив, що 10 київських магазинів також відновили роботу. В кінці червня компанія заявила про запуск “молодшого брата Домашнього маркету” – нової мережі розливних напоїв Chill Time.
Мережа продуктових магазинів біля дому Близенько закінчила 2021 рік зі 119 закладами. Усі вони працювали у Львові. Від початку війни рітейлер, відповідно, не припиняв своєї роботи, а вже з 1 березня почав запрошувати до роботи в мережі вимушених переселенців. В компанії вже тоді акцентували, що у разі повітряної тривоги старший у магазині зобов’язаний повідомити покупців про необхідність негайно покинути приміщення. З травня Близенько продовжила розширення мережі маркетів у місті лева, торгівельна площа яких варіюється від 100 до 250 кв. м.
За кілька днів до війни західноукраїнська мережа Свій Маркет відкрила свій 52-й магазин. З початку воєнних дій з усіма співробітниками компанії проводили інструктажі, створили внутрішній чат для обміну інформацією, а також забезпечили торговельні точки та офіс необхідними аптечними засобами. В компанії заявили, що відбулась кооперація декількох мереж для спільних зусиль в закупівлі та логістиці з метою заміщення втрачених ланцюжків поставок. А вже 20 квітня рітейлер, що веде свою діяльність у Львові та області, відкрив свій перший новий з початку війни магазин площею близько 80 кв. м.
Станом на 24 лютого запорізька мережа налічувала 103 магази
ни під вивіскою “Эконом”. На 1 квітня залишалися відкритими майже 70% продуктових локацій. Закрилися 32 торговельні точки у Запорізькій області та 3 в Київській області. Через те, що частина мережі опинилася на окупованій території або в районі бойових дій, станом на 13 червня працювало лише 55 магазинів у Запорізькій, Житомирській, Полтавській, Черкаській та Київській областях. З першого дня війни рітейлер повідомляв про магазини, які працюють, та їх графік роботи.
24 лютого мережа магазинів М’ясомаркет зробила заяву, що в умовах, які склалися, компанія у Києві та Київській області тимчасово не працює. Проте вже 8 березня відновили роботу дев’ять столичних М’ясомаркетів і поступово почали відкриватися інші об’єкти мережі, до якої входить близько 200 точок в різних регіонах України. В районах Києва, де двері магазинів залишалися зачинені, запровадили новий формат виїзної торгівлі, завдяки якому можна придбати якісну продукцію прямо з брендованого авто М’ясомаркет. В кінці квітня мережа, що належить агрохолдингу МХП, повернулася до масштабування. Нова точка відкрила свої двері у Олександрівці.
Одеська мережа «магазинів біля дому» Точка зустріла війну з 73 маркетами, які у перші дні повномасштабного вторгнення працювали з перемінним успіхом. Попри ситуацію, 25 лютого рітейлер відкрив новий торговельний об’єкт в селі Градениці за запланованим графіком. Проте всі урочисті заходи та акційні пропозиції скасували. Станом на 1 липня до роботи повернулося 67 магазинів, інші опинилися під окупацією або в зоні бойових дій.
Запорізька мережа Апельмон оголосила 24 лютого у своїх соцмережах, що буде повідомляти про статус роботи магазинів у воєнний час, проте пізніше ніякої інформації про це не публікувалося. Також наразі у рітейлера не працює сайт, проте на ньому закріплене повідомлення, що магазини мережі працюють у штатному режимі.
Вы используете браузер, который Facebook не поддерживает. Чтобы все работало, мы перенаправили вас в упрощенную версию.
Страница «Сеть магазинов “Семья”» есть на Facebook. Войдите, чтобы связаться с Сеть магазинов “Семья”.
Страница «Сеть магазинов “Семья”» есть на Facebook. Войдите, чтобы связаться с Сеть магазинов “Семья”.
Подписывайтесь на нашу страницу, и вы первыми будете получать информацию о новых акциях, специальных предложениях и других интересных событиях.
Мы всегда готовы выслушать и учесть ваши предложения и пожелания – просто оставьте отзыв в нашей группе или на сайте: www.semya.ru, или позвоните на горячую линию по телефону: (342) 238-68-88.
Вейпінг стає дедалі популярнішим серед людей, які шукають альтернативу традиційним сигаретам. Рідини для вейпа та…
В современном мире, где каждый из нас стремится оптимизировать свое время и сделать домашние дела…
Пластиковые окна давно завоевали популярность благодаря своей долговечности, энергоэффективности и простоте в уходе. Однако даже…
В епоху технологічних інновацій мобільні проектори стають дедалі популярнішими. Вони не лише розширюють можливості перегляду…
Індивідуальний підхід до клієнта є однією з ключових характеристик, що відрізняє дійсно хороший салон краси.…
Вступ Азартні ігри на гроші з виводом сьогодні стають дедалі популярнішими серед гравців в онлайн-казино.…